"Change is what happens when the pain of staying the same is greater than the pain of changing."

Wisdom #1

"The thing is, we don't want to wait for the pain of cancer to motivate us to stop smoking, or the heartbreak of a lover cheating on us to realize we're in a bad relationship. We want to imagine what the pain would feel like now so we don't have to go through it later.

What do you want to change about yourself? Pick one thing and imagine the pain you will feel down the line if you continue doing what you are doing."

image6

Jag skall försöka ändra mig. Men det är jobbigt. Jävligt jobbigt.

Jag vill bli bättre... o visare... men jag har en sådan stor latmask.
I mitt bloggande kommer ni möta en brutalt ärlig Ingo som försöker.....
Jag betonar ... försöker. För jag hoppas jag lyckas, men det vet man inte fören efteråt.

Jag hoppas även att i mitt arbete att bli en visare man, även inspirerar er.
Funderar på min framtida smärta, om jag håller på med vad jag gör nu.
-jag måste nog ändra mig lite! ;)
/Ingo

Kommentarer
Postat av: Sprut

Låter som en bra tanke Ingemar, men du vet väl att "försöka" är ett ord som används för att mildra ett eventuellt misslyckande. Egentligen så finns det bara två sätt. Gör eller inte gör.

Kram påre ;)

2008-04-08 @ 10:09:06
Postat av: Fia

välkommen in i bloggvärlden! ;)
du öppnar bra babe!

*hugs and kisses*

2008-04-08 @ 10:13:06
URL: http://filosofifia.blogg.se
Postat av: Emelie

"försöka" tycker jag är ett bra, ödmjukt ord..

2008-04-08 @ 10:23:08
URL: http://emelieblixt.blogg.se
Postat av: Sprut

Ärsh, det är ett fegis ord :P ;)

2008-04-08 @ 12:47:52
URL: http://sprut.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0