Julie Walters Victoria Wood

När vi nu ändå är inne på ämnet: Julie Walters.
Förra året försökte jag ju satsa på ett distansförhållande i UK. Vad jag fick ut av det, har jag inte riktigt kommit på än. Men jag vet att jag blev introducerad till en hel värld av brittisk komedi som jag bara föll pladask för.
Här spelar Julie Walters en gammal servitris i "Two soups" som är hysteriskt rolig. Speciellt när de har "käkat klart" bara :) Sketchen är skriven av Victoria Wood.



-One soup and another soup

Victoria Wood och Julia Walters jobbade även i hop i filmen "Pat and Margaret" från 1994. Filmen är ganska lugn men hara sköna spydiga och sylvassa komentarer.

Här ser vi Margaret, en servitris på ett kafé vid en motorväg, som precis har fått reda på via ett tv program att hon har en syster. Den kända Hollywoodaktrisen/divan Pat. Nu är de på väg att träffa deras gemensamma mor (som har varit prostituerad), med pressen hack i hälarna.

Pat har också en sådan skön kommentar, som dock är inte med i detta klippet.
-If you do not know how to treat me?? think Diva!






-They did not say she lived here, she might be the cleaner.
-She maybe run a mobile blow-job service. ;)

-Late for mother day aren?t you?
-Actually we were hoping to visit your grave, but we were a bit early.


-your nude modelling.
-come on that was a fashion shot.

-no they are very bad news, those old Canadians ;)

-Abuse, prostitution, missing sisters, lost babies?. we are talking film rights?..mini series.
-Who is playing Margaret?


-Sorry for be so long, had to defrost some kidneys.
-Anyone we know?



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0