Förändra sig mera!

Har man väl börjat, så kan man kanske itne sluta. Det bästa är ju isåfall om det skulle vara så att man blir beroende av att ändra sig.... att man får hoppas på att man ändrar sig hela tiden det det bättre!


"The thing is, we don't want to wait for the pain of cancer to motivate us to stop smoking, or the heartbreak of a lover cheating on us to realize we're in a bad relationship. We want to imagine what the pain would feel like now so we don't have to go through it later.

What do you want to change about yourself? Pick one thing and imagine the pain you will feel down the line if you continue doing what you are doing."

Detta är visdoms orden jag skall försöka håll ai bakhuvudet hela tiden.
Jag har det mkt bättre nu än när jag skrev detta första gången....men det är mkt kvar. jag kan öka produktivteten, o effektiviteten. Skärper jag mig inte, kommer jag säkert ramla tillbaka till gamla mönster.

Inte för att mina gamla mönster var så farliga....... utan att de ny o bättre är så mycket mer givande och ger både mer pengar o energi till livet!!



Kommentarer
Postat av: Jess

Så sant så...Du är en klok man ;-) Fin blogg/ Jess i skåne

2008-12-05 @ 11:45:16
URL: http://jezzyjez.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0