Vilodag



Hur skall man orka med all stress o allt??

Ja du, jag tror det är många som ställer sig den frågan nu för tiden. En fråga som blir mer o mer vanlig bland manniskan i dag.

Kanske man behöver en Time out i matchen, ett break liksom. Kanske är det det som är nyckel till att man kan orka jobba hårdare. Hur våre en arbetsdag utan rast???

Själv så har jag inte så mkt rast i veckan...så nu skall jag börja med det. Jag skall inför en.... håll i hatten..... en vilodag.
Det får bli på prov här i början, och tycker jag att jag ser en posetiv utveckling så får jag sedan implementera den i livet.

Vad innebär vilodag då??? Skall man var lika strikt som man var förr i tiden? Shartuanskt??? Lutherskt?
... nej så mkt skall det inte bli....... inte religöst liksom.

Men en dag där man kopplar ner sig sig från omgivningen, för att sedan vända tillaka, starkare och med ny energi.

En liten mini semester varje vecka, en oas med harmoni.
Vad jag gjorde på "semestern" och om batterierna blev laddade får ni reda på veckan efter.

Kanske det blir en massage,
kanske en promenad,
kanske en bok
kanske jag reser bort.
kanske jag umgås med nära kära,
kanske jag äter något gott
eller så kanske det blir bara ingenting alls.


Det skall iallefall innheålla saker som jag inte brukar göra.... och som ger eftertanke, lugn o harmoni.
Mobiltelefonen får kopplas bort (kommer på i morgon)

Mini semestern... here I come!!!!

Kommentarer
Postat av: Dance Port Dansare

Åååhhhhhh Låter helt underbart. Ha det bäst på vilodagen... Älskar fotot i artikeln...

2008-09-26 @ 22:55:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0