Dina händer räcker!!!!


Dina händer tillsammans med mina två händer, så tror jag vi kommer långt.

En person kan inte rädda hela världen!!!

Men alla kan göra något varje dag, för att allokera värdens resurser på ett bättre sätt. (hahah hörs att jag är ekonom haha).

  • Tänk på, att om du bara ringer en vän, gör så att värden för den personen blir mycket bättre!
  • Ekologiskt och rättvisemärkt, gör en stor skillnad, utan att du behöver ta stora steg utanför din Comfort zone.
  • "Det är ofta en liten tuva som välter hela lasten". Detta fungerar ju i ett globalt perspektiv också även "omvänt". Tänk om din insats är den som krävdes för att hjulet skulle börja rulla åt andra hållet!!! ???
Att hjälpa värden, skall man inte göra för att man har skuld känslor. Utan för att man måste förstå: Att hjälpa värden berikar faktiskt livet!! Och gör det rolig och meningsfullt.

Detta blir min uppgift att jobba på denna vecka. Gå ännu mer ur min Comfort Zone för att hjälpa värden!!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0