Egen företagare suger fett!!

Jag må vara en av de mest upp bokade tränarna inom BRR i danssportförbundet, och det kan till synes vara ett glamoröst liv..
Varför tycker jag då det suger fett?
Jo, just nu har jag influensa. "ni tjejer snackar om att föda barn", haha (ok, kändes verkligen som jag skulle dö i går, influensa är verkligen jobbigt, eller så är jag bara klen). Och när man är sjuk, så tappar man inkomst. Vad skall jag göra? man kan ju liksom inte få några pengar från staten, som alla andra "arbetare får".
Dansuppdragen är endast under en 8 månaders period om året, man har ingen OB
Vad händer? För att man skall kunna bilda familj, o leva ett normalt svenson liv med Volvo och amorteringar, måste man således ta slå ut en årslön på dessa få månader o kvällar.  Men när man är sjuk, får man några dagar då?...
man kan ju liksom inte lägga på det på månaders som inte är bokade...eller på nästa års traktamente..
och man kan ju inte heller planera in sin influensa på sina obokade månader...
I det stora hela hade det varit mycket bättre att vara anställs med några karens dagar hit o dit.
om det är några som borde gå ut o demonstrera den 1 maj så är det vi småföretagare!!!
oj oj...det blev nästan en politisk blogg det här....det är ju inte meningen.
kort o gott..... jag är sjuk o det suger..... det är nog bara det jag skulle säga

Kommentarer
Postat av: Marianne

Vad tråkigt! Krya på dig!

PS Finns det ingen försäkring du kan teckna?

2010-03-22 @ 21:18:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0