Fritt Vilt -Mycket bra

Min studier av Norge, Norska och Norrmän går vidare.

Kulturen, språket och människorna tycker jag mer o mer om.
Inte för att jag inte tyckte om dem tidigare. Trodde kanske först att Norrmän var som oss svenksar, men med en annan dialekt. Men det finns vissa skillnader. ....

Igår kollade jag och min vän Frode på "Fritt Vilt. En norsk skräckfilm.
Bra bildspråk, färg och ljus var suveränt, skådespelarna vara relativt bra. Klippningen, musiken och platsen filmen utspelade sig på var snygg. För att vara en film från norden var den....

Klart sevärd! Och med Fanta, poppcorn och trevligt sällskap, blir den ännu bättre.
jag tycker om sådana här rysare som är ganska "verkliga". Vad jag menar med det är att det inte är spöken eller Alliens som ligger bakom morden, utan en vanligt hederlig psykisk störd människa ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0