Tourism in Oslo

Mina studier i Norskt kulturliv går vidare.

I går kväll var det "norsk-hemmakväll-med-vin-goda-kamrater-och-spel-kväll" som var under luppen.
Väldigt trevligt, måste jag säga. God mat och slående likt en bra svensk hemma kväll ;)
Det var vin och spelet "Alias" långt in på småtimmarna. Om Oslo har fler sådana här kvällar att erbjuda, jag då kommer jag verkligen att trivas här i denna Norska huvudstad.

I dag har jag även varit lite turist, och kollar på konst. James, en "oslogutt" som det så fint heter, har varit dagens guide, och tog mig till Frogner parken. I parken finns en mängd stor skulpturer. Jag har inte hunnit att granska alla dessa skulpturer, så åter-besök är ett måste. Även parken i sigsjälv är värt att komma tillbaka till. Så här kommer jag att spendera många trevliga soliga dagar i framtiden.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0